Re: I Pgup PgDn ?

2016-11-29, 18:45 (+0100); Xavi Drudis Ferran escriu:
> Estic molt acostumat a fer accents amb tecles mortes, no amb AltGr, i
> prefereixo tenir l'AltGr per a fer lletres gregues o caràcters més
> diferents.

Una altra opció és fer els accents amb la tecla Compose.  No he provat
mai, però és semblant a utilitzar una tecla morta, excepte que has
d'apretar una tecla més:  Compose + accent + lletra.

> Jo l'únic que volia saber és si puc remapejar fletxes a PgDn i tal.

La manera de fer-ho és crear una "variant".  Per exemple:

cd
mkdir -p .config/xkb/symbols
cat > .config/xkb/symbols/local <<"EOF"
partial
xkb_symbols "arrows" {
  key <UP>    { [        Up,           Up ,              Page_Up ] };
  key <DOWN>  { [       Down,         Down,            Page_Down ] };
  key <LEFT>  { [       Left,         Left,                 Home ] };
  key <RGHT>  { [      Right,        Right,                  End ] };
};
EOF
cat > .config/xkb/config <<"EOF"
xkb_keymap {
	xkb_keycodes  { include "evdev+aliases(qwerty)"	};
	xkb_types     { include "complete"	};
	xkb_compat    { include "complete"	};
	xkb_symbols   { include "pc+es(cat)+inet(evdev)+compose(rwin)+compose(menu)+keypad(oss)+local(arrows)"	};
	xkb_geometry  { include "pc(pc105)"	};
};
EOF

i llavors en el fitxer .xsessionrc escrius

if [ -r "${HOME}/.config/xkb/config" ]; then
    xkbcomp -I"${HOME}/.config/xkb/" \
	    "${HOME}/.config/xkb/config" "${DISPLAY}"
fi

Ara bé, els programes poden decidir ignorar la tecla modificadora si
consideren que no té sentit.  Per exemple, amb aquesta configuració,
veig que l'evince fa Page_Up si apreto AltGr+Up en canvi el Firefox no,
només fa Up.