Re: I Pgup PgDn ?

El Tue, Nov 29, 2016 at 03:36:12PM +0100, Pedro deia:
> No he llegit molt el teu missatge, crec que t'estàs complicant molt.

Ui, doncs aquest també és llarguet, ho sento.

> Perquè estàs agafant un teclat britànic i l'estàs fent que puguis fer
> català...? Buenu, si et fa gracia investigar endavant.

És un portàtil d'aquests petits, i el teclat que porta és de
distribució britànica (o semblant? no ho he acabat d'esbrinar). No
tinc ganes de canviar el teclat del portàtil (si es pot). Voldria que
la majoria de tecles facin la lletra que porten escrites quan les
apretes, perquè em serà més fàcil saber on son. Potser quan faci un
temps descobreixo que no em va bé així, però al menys és la idea que
tinc.  Però vull poder escriure en català i vull tecles mortes.
Llavors agafo el teclat que més s'assembla a la distribució que porta
escrita el teclat, i hi afegeixo tecles mortes, ç, punt volat ŀ i ñ.
I les tecles d'un teclat gran que falten al teclat petit
les intento fer amb combinacions (com PgUp i PgDn).

> I has provat el AltGr international que proposava? És que està molt bé!

És que no sé si entenc exactament quin vols dir.  En variants del
britànic no en veig cap que es digui AltGr.  En variants del
estadonunidenc sí que hi ha un "Anglès (EUA) Anglès (internacional
tecles mortes AltGr)". Amb xsetkbmap -print surt com a "us(altgr-intl)".
Es una jessie, ja he trencat alguna cosa ?

Aquest d'EUA té 3 o quatre tecles amb símbols diferents dels que hi ha pintats
al meu teclat i em despista, i a les lletres normals hi ha relativament massa
lletres repetides o repetides amb accent quan fs AltGr. Estic molt acostumat
a fer accents amb tecles mortes, no amb AltGr, i prefereixo tenir l'AltGr
per a fer lletres gregues o caràcters més diferents.

Però que tampoc estic molt convençut. És una prova que vaig fer ahir, necessito
un temps per veure com m'hi trobo. Igual acobo amb el EUA aquest.

I encara el puc canviar més. Dels símbols que menys faig servir n'hi hauria
molts que podria canviar per altres que no faig servir però igual més, no sé.

Ja entenc que seria més pràctic acostumar-me a un dels que venen de
sèrie per estalviar-me acostumar-me a una cosa que no trobaré enlloc més.

Jo l'únic que volia saber és si puc remapejar fletxes a PgDn i tal.

> [ El page down i up venien per defecte amb Fn + Arrow Up/Down
> (acostuma a ser així en portàtils). ]

Sí, però aquest no té Fn. Si no ja no hauria començat a mirar-ho.
De fet hi ha tecles amb símbols que faig servir de F1-F10 i un
altre on hi hauria d'haver bloquejar majúscules, però no crec que
cap d'aquestes sigui Fn o al menys no fan res amb les tecles de cursor.