I Pgup PgDn ?

Escolta, ja posats, ahir vaig estar remapejant-me un teclat britànic
(o semblant al britànic, no estic segur de què és) per a alguna cosa
com dieu (escriure en català i programar) però tinc el problema que és
petitet i no té PgUp, PgDwn, ni end ni home.  Volia remapejar les
tecles de cursor per generar aquestes quan les apreti alhora que
AltGr, però no em fa cas. Sabeu si es pot o com es fa?.

Jo he provat d'afegir una variant a /usr/share/X11/xkb/symbols/gb
(sí, ja sé que això no és lloc per tocar, però no he trobat equivalent a
/usr/local/... o /etc/..., sempre ho puc fer a scripts de l'usuari amb
comandes). Ai, m'he deixat remapejar la dreta. Les lletres van però
PgUp, PgDn i Home no.

partial alphanumeric_keys
xkb_symbols "cat" {

    // PC102 del Chromebook amb teclat UK per a escriure català, francès i castellà
    // Includes dead grave, dead acute, n tilde, cedilla, midle dot, l with middle dot and combines intl and extd variants

    include "latin"

    name[Group1]="Catalan (UK, international with dead keys)";
    key <AE01> { [     1,        exclam,   bar,     exclamdown ] };
    key <AE02> { [     2,        quotedbl,  dead_diaeresis,     onehalf ] };
    key <AE03>  { [   3,        sterling,  periodcentered,  onethird ] };
    key <AE04>  { [   4,          dollar,         EuroSign,  onequarter ] };
    key <AE06>  { [   6, dead_circumflex,         circumflex,    onesixth ] };
    key <AC09>  { [	    l,      L,		0x1000140,  0x100013F ] };
    key <AC10>	{ [ semicolon,     colon,   dead_diaeresis,   abovedot  ]	};
    key <AC11>  { [ apostrophe,         at,      trademark,        copyright ] };
    key <TLDE>  { [ dead_grave,    notsign,            bar,   paragraph ] };

    key <BKSL>  { [ dead_acute,    asciitilde, numbersign, dead_tilde ] };
    key <LSGT>  { [  backslash,        bar,      asciitilde,         cent ] };

    key <AB03> { [   c,                 C,        ccedilla,    Ccedilla ] };
    key <AB06> { [   n,                 N,      ntilde,    Ntilde ] };
    key <AB08> { [   comma,            less,      ccedilla,    guillemotleft ] };
    key <AB09> { [   period,            greater,       periodcentered,    guillemotright ] };
    key <AB10> { [   slash,            question,       asciicircum,    questiondown ] };
    key <UP>    {[   Up, Up, Prior, Prior ]};
    key <DOWN>  {[   Down,Down, Next, Next ]};
    key <LEFT>  {[   Left, Left, Home, Home ]};

    include "level3(ralt_switch)"
};

i després a /usr/share/X11/xkb/rules/evdev.xml
(perquè el meu teclat el llegeix per evdev com molts)
he afegit

    <layout>
      <configItem>
        <name>gb</name>

        <shortDescription>en</shortDescription>
        <description>English (UK)</description>
        <languageList>
          <iso639Id>eng</iso639Id>
        </languageList>
      </configItem>
      <variantList>
        <variant>
          <configItem>
            <name>extd</name>
            <description>English (UK, extended WinKeys)</description>
          </configItem>
        </variant>
[...]

        <variant>
          <configItem>
            <name>cat</name>
            <description>Catalan (UK, international with dead keys)</description>
          </configItem>
        </variant>

[...]
      </variantList>