Debconf-oversættelser og -review

ons, 2003-01-22 kl. 08:29 skrev Morten Brix Pedersen:
> Jeg kan ikke umiddelbart se på sitet, hvordan man kan få tilsendt
> debconf templates, kun descriptions. Der er godt nok stats over debconf
> templates, men...

Ikke at det står nogen steder, men jeg gættede og sendte en mail til
debconf@ddtp.debian.org (i stedet for ddtp@ddtp.debian.org) og fik den
danske status ("status da" i emnelinjen). Det gav nedenstående resultat
hvor man kan læse at 117 ud af 2868 skabeloner allerede er oversat.
Så mit gæt(!) er at man kan bruge alle instruktionerne for ddtp, men
bruge debconf-postadressen. Vi kan godt blive enige om at
dokumentationen lader en del tilbage at ønske omkring dette.

Læs
http://ddtp.debian.org/how_it_works/reviewers.en.html

- og send en mail med titlen "review 5 da" til debconf@ddtp.debian.org.

Morten kan sikkert have glæde af at sende en stribe afsted med titlen
"get <pakkenavn> da" for de pakker, han allerede har oversat.
Hvis Morten har stået for de fleste af de 117 eksisterende tekster, bør
det nok være os andre, der bruger "review" i første omgang, så vi får
nye øjne på teksterne.

Claus

Stats for da from debconf
descriptions                              2868
up-to-date descriptions                      0
translated descriptions                    117
orphan descriptions                          0
descriptions with 0 reviewer(s)            117
descriptions with 1 reviewer(s)              0
descriptions with 2 reviewer(s)              0
descriptions with 3 reviewer(s)              0
reviewed descriptions                        0
packages sent                               13
translated parts                           313
translated pparts                          355
bug reports                                267
open bug reports                           267