Re: Pakkeoversættelser

tir, 2003-01-21 kl. 08:17 skrev Martin List-Petersen:
> En anden løsning kunne være, at man organiserer det hele i en stor
> oversættelses-session (lidt a la det, der blev gjordt med OpenOffice), hvor man
> tromler Linux folket (eller Debian folket for den sags skyld :o) ) sammen til en
> weekend, så det hele bliver oversat.

Ikke en dårlig idé - men jeg ville vente til oversættelserne bliver
brugt. Hvis jeg havde holdt oversættelserne ved lige det sidste års tid
kunne jeg nok have brugt 1-2 mandeuger bare på det.

Når systemet bliver brugt af bredere brugerkredse kan vi prøve at
turbooversætte det - og de enkelte oversættelser vil sandsynligvis kunne
benyttes fra Debian filspejle dagen efter at vi har indsendt dem, så
fordelen ved at være foran er til at overse.

Som Kaare siger, bør vi nok koncentrere os om debconf-teksterne, der
allerede er i brug. Jeg har set nogle ret mærkelige
debconf-oversættelser allerede, så vi bør nok også køre review på dem;
det understøtter ddtp-systemet vist også for debconf.

Claus

--
Claus Hindsgaul <claus_h@image.dk>