Re: Alt + tecla morta

2016-11-29, 01:43 (+0100); Pedro escriu:
> Hola,
>
> jo utilitzo el teclat:
> $ setxkbmap -layout "us" -variant "altgr-intl
>
> si t'espantes i vols tornar al teclat anterior:
> $ setxkbmap -layout "es"
>
> (tinc això al ~/.xsessionrc)
>
> foto del teclat
> https://en.wikipedia.org/wiki/AltGr_key#US-International
>
> altgr + aeioun,. = áéíóúñç·
>
> tecles mortes en queden poques, però hi ha:
> altgr + ` després aeiou = àèìòù
>
> la dièresi la vaig posar a manija així:
> # afegir '·' amb AltGr + .
> [...]

De fet, el teclat US no és gaire superior a l'ES.  Fa poc em vaig fer
una taula, i vaig trobar que l'US té 8 caràcters més fàcils d'escriure
(` = [ ] \ ; / ^) i 6 caràcters més difícils d'escriure (+ < ¿ ñ ç ¡).
Per tant, no hi ha gaire diferència.  Per mi els més incòmodes
d'escriure en el teclat ES són les dues barres \ /, la solució és
assignar-los a AltGr + z, AltGr + x etc...

Pel l'inconvenient del teclat ES són les tecles mortes, que pel que
sembla no es poden utilitzar amb el modificador Alt en terminals de
text.