dpkg-ro.po ultimele clarificări (was: Re: [LCFC1-500][RFR500-1016]dpkg - am procesat şi comentariile pentru 1-250)

On 5/22/05, Dan Damian <dand@codemonkey.ro> wrote:

> În data de Du, 22-05-2005 la 18:32 +0300, Eddy Petrisor a scris:
>
> Deşi nu-s sigur la ce se referă „un-catching signal", am putea spune
> "eroare la de-capturarea semnalului %s: %s\n"
de acord

> Pe „backend" l-aş lăsa ca neologism, chiar dacă pt. „frontend" folosim
> „interfaţă".
>
> "' versiunea backend-ului pentru arhiva de pachete"

şi eu am fost tentat de varianta asta; sunt de acord dacă nu găsim o
soluţie mai bună.

> junk = nefolositor poate ar suna mai bine

aşa am fost şi eu tentat să spun, dar intră în conflit cu alt termen
(useless/not useful) - nu e prezent, dar mă gândesc mai departe.
aceleaşi condiţii de acord ca mai sus

> set = setare (mi se pare destul de clar termenul ăsta)

setare nu este cuvânt românesc :
http://dexonline.ro/search.php?cuv=setare&source=
nu sunt de acord cu "traducerea" asta

> highlight = a evidenţia [din glosar]
>
> Deci: "Foloseşte evidenţiere mai precisă"
nu ştiu unde mi-a fost capul când am zis "accentuare", mă gândeam la
"evidenţiere", pe de altă parte, "mai precisă" nu mi se pare în
regulă.

"Evidenţierea este făcută mai specific"

> "Foloseşte evidenţiere mai generică"
"Evidenţierea este făcută mai generic"

> "Selecteaza metoda de accest evidenţiată în mod curent"
nu înţeleg de ce trebuie să ne legăm de "currently"; în plus "în mod
curent" implică o periodicitate

"Selctează metoda care este evidenţiată acum"

> "Alegeţi metoda de acces pentru a fi utilizată."? (folosită e la trecut)

mă tem că aici e vorba de un adjectiv, deci nu prea are cum să fie la trecut :P
nu sunt de acord cu traducerea ta, are ceva ne-natural în formulare.

ciudat este că îmi vine în cap numai "de folosit" dar împreună cu
"Alegeţi metoda de acces" sună ca pasta.

> "[D]ezinstalare"
Atenţie mare la tastele care vor fi apăsate (trebuie verificat
conflictul cu celelalte)

Dezintala[R]e

În plus, asta aparţine de discuţia purge/remove, aşa cum am mai spus.

> "[D]ezinstalează programele nedorite"

Probail că ai dat copy/paste, altfel nu îmi explic parantezele.
Din nou, avem nevoie de răspuns la  [DICO]

Poate într-un cadru mai larg? (adică şi alte echipe de traduceri -
oare când o să renunţăm la facţiuni şi o să ne unificăm?)

> "Terminalul nu pare să suporte evidenţiere.\n"
de acord.

> "Combinaţii de taste"
Sorin, eşti de acord cu "Combi...."?