Re: [RFR] wml://www.debian.org/devel/debian-installer/index.nl.html

Dag Paul,

Paul Gevers schreef op ma 12-06-2017 om 22:26 [+0200]:
> Hoi Frans,

> Klinkt als een hoop extra werk en ik weet niet of dat beheersbaar is.
> Overigens hoef je geen kopie te maken in een tijdelijke map, want je
> kunt git vragen om die diff te doen met een door jouw gekozen punt in de
> history:
> git diff oude_referentie..nieuwe_referentie bestand_wat_je_wilt_diffen
> bijvoorbeeld:
> git diff HEAD~2..HEAD dutch.txt
> Sla "man git-diff" er maar eens op na.

Inderdaad.

git diff <ID-van-mijn-voorlaatste-commit>..<ID-van-mijn-laatste-commit>
<pad/bestandsnaam> > diff-bestand

is exact wat ik nodig heb om achteraf een zinvolle revisievraag te
kunnen voorleggen aan de mailinglijst voor de documentatie van Debian
Edu.

En voor het versiebeheersysteem subversion (dat Debian onder meer voor
veel van zijn documentatie gebruikt):

svn diff -r
<revisienummer-van-mijn-voorlaatste-commit>:<revisienummer-van-mijn-laatste-commit> > diff-bestand

Bedankt voor de tip.
Nu enkel nog proberen niet te vergeten dit in de toekomst ook toe te
passen.

Frans Spiesschaert