Re: [RFR] wml://www.debian.org/devel/debian-installer/index.nl.html

Hoi Frans,

On 08-06-17 21:55, Frans Spiesschaert wrote:

> Ik ben op dit terrein niet zo beslagen, dus ik kraam hierna misschien
> onzin uit.

Onzin niet, want je denkt er over na.

> [...]
> wordt naar debian-l10-dutch, dan zou de mailinglijst wel een diffstat
> krijgen van de veranderingen die ik aangebracht heb in de Nederlandse
> tekst (die zich in het gedeelte msgstr "" bevinden), maar zonder de
> veranderingen in de Engelse tekst (die zich in het gedeelte msgid ""
> bevinden) op basis waarvan ik de Nederlandse tekst aanpas. De
> veranderingen aan de Engelse tekst gebeurden immers op een eerder moment
> en die hebben aanleiding gegeven tot het versturen van een aparte
> diffstat naar wie deel uitmaakt van het team van ontwikkelaars.

Hierbij komen meerdere gedachten op. Één: je kunt deze git push hooks
ook op de server instellen, dan voert iedereen die een push doet hem uit
en krijgt de lijst dus ook de wijzigingen in de template (ik weet niet
hoe goed dat gaat werken, maar dan weten we meteen wanneer we achter
lopen). Twee: bij wijzigingen in de tekst (dus niet bij nieuwe tekst)
zal je typisch het "fuzzy" stuk verwijderen. Afhankelijk van de lengte
van typische teksten is daardoor het msgid gedeelte toch beschikbaar in
de diff.

> Om een diff te hebben met daarin zowel de msgid-wijzigingen als de
> msgstr-wijzigingen, zie ik als enige mogelijkheid om voorafgaand aan een
> git pull de bestaande situatie te kopiëren naar een tijdelijke map
> "vorige_situatie", vervolgens de vertaling bij te werken op het/de nieuw
> binnengehaalde bestand(en), en dan een lokale diff -udbBEw
> --ignore-matching-lines=^[#] <vorige_situatie/oudere-vertaling>
> <nieuwere vertaling> te maken.

Klinkt als een hoop extra werk en ik weet niet of dat beheersbaar is.
Overigens hoef je geen kopie te maken in een tijdelijke map, want je
kunt git vragen om die diff te doen met een door jouw gekozen punt in de
history:
git diff oude_referentie..nieuwe_referentie bestand_wat_je_wilt_diffen
bijvoorbeeld:
git diff HEAD~2..HEAD dutch.txt
Sla "man git-diff" er maar eens op na.