Re: [RFR] wml://www.debian.org/devel/debian-installer/index.nl.html

Dag Paul,

Paul Gevers schreef op di 06-06-2017 om 19:56 [+0200]:
> Hoi Frans,

> Dat lijkt mij een verbetering ten opzichte van de alternatieven. Dit kun
> je met behulp van git commit hooks zelfs automatiseren.

Ik ben op dit terrein niet zo beslagen, dus ik kraam hierna misschien
onzin uit.

Mocht ik automatiseren dat bij een git push steeds een e-mail verzonden
wordt naar debian-l10-dutch, dan zou de mailinglijst wel een diffstat
krijgen van de veranderingen die ik aangebracht heb in de Nederlandse
tekst (die zich in het gedeelte msgstr "" bevinden), maar zonder de
veranderingen in de Engelse tekst (die zich in het gedeelte msgid ""
bevinden) op basis waarvan ik de Nederlandse tekst aanpas. De
veranderingen aan de Engelse tekst gebeurden immers op een eerder moment
en die hebben aanleiding gegeven tot het versturen van een aparte
diffstat naar wie deel uitmaakt van het team van ontwikkelaars.

Om een diff te hebben met daarin zowel de msgid-wijzigingen als de
msgstr-wijzigingen, zie ik als enige mogelijkheid om voorafgaand aan een
git pull de bestaande situatie te kopiëren naar een tijdelijke map
"vorige_situatie", vervolgens de vertaling bij te werken op het/de nieuw
binnengehaalde bestand(en), en dan een lokale diff -udbBEw
--ignore-matching-lines=^[#] <vorige_situatie/oudere-vertaling>
<nieuwere vertaling> te maken.

> Paul

Frans Spiesschaert