Re: Opdatering fra woody til sarge

On Wed, 20 Jul 2005 02:10:15 +0200, Jonas wrote:

[lilo]

> Right, og når boot fejler har du skullet have fat i en boot-diskette
> eller -CD, ikke sandt?

Naturligvis.

(Om grub har samme tendens til ikke at skrive til mbr'en "ordentligt"
(eller om min hardware har samme tendens når jeg installerer grub) er
det jeg ikke ved. Det er ikke lige så vigtigt, da det jo ikke sker ved
hver eneste kerne-installation, så det er et plus for grub, set fra
min synsvinkel).

Hov, en ting jeg godt kunne tænke mig at lære hvordan man gør med
grub, nu vi er i gang:

Hvordan gør man det, der svarer til "lilo -R enellerandenkerne"?
Altså, boot'er en anden kerne end default næste gang, og derefter
default igen?

(På min desktop-maskine har jeg ikke adgang til text-mode, hvorfor det
er ekstremt rart at kunne undgå at lande i en tilstand hvor systemet
skal genoprettes derfra - så skal jeg nemlig til at slæbe en anden
skærm hen til den... :-))

  Mvh.

--
 "Lawrence of Suburbia                                        Adam Sjøgren
  Real life is murder"                                   asjo@koldfront.dk