Re: Opdatering fra woody til sarge

Anders Breindahl <skrewz@skrewz.dk> writes:

> On Wednesday 20 July 2005 00:02, Adam Sjøgren wrote:
>  > On Tue, 19 Jul 2005 23:35:54 +0200, Anders wrote:

>  > > er startet. Det kan være, at jeg tager fejl -- men kopierer lilo ikke
>  > > Linux' bzImage ind i MBR'en...

>  > Mon ikke snarere lilo skriver hvor på disken kernen skal findes, i
>  > mbr'en?
>
> Det er sandsynligt.

Korrekt. Lilo finder skriver bare i MBR'en hvilke blokke på disken
kernen ligger i, og ved boot beder den så BIOS om at indlæse de
blokke.

> at bzImage's kan være i den. Jeg husker mine Mandrakedage, hvor Lilo slog
> fejl over at mine bzImage's var for store -- og det kan de ikke være,

Nu ved jeg selvfølgelig ikke nogte om hvornår dine Mandrakedage var, men
der er vist ingen umiddelbart relevante grænser på hvor stort et bzImage
må være. Dengang vi skiftede fra 2.2 til 2.4 var der derimod mange der
stødte ind i grænsen for hvor stort et zImage kunne være. (det var noget
med at et zImage skulle kunne indlæses/udpakkes i den første MB ram).

.Henrik

--
... applications which need to address vast amounts of memory
(e.g., big scientific crankers, large databases, emacs) ...