Re: Opdatering fra woody til sarge

On 20-07-2005 00:02, Adam Sjøgren wrote:

> Jeg har mange gange oplevet at lilo ikke opdaterede mbr ordentligt,
> sådan at næste boot resulterede i LI og ikke mere, eller 1'taller
> nedover skærmen.
>
> Hver gang har jeg kunnet "løse" problemet ved at køre 'lilo' gentagne
> gange og krydre med lidt 'sync'.

Right, og når boot fejler har du skullet have fat i en boot-diskette
eller -CD, ikke sandt?

> (Om grub er bedre i den henseende ved jeg til gengæld ikke, da Debian
> plejer at sige at det måske ikke virker hvis /boot er på en
> XFS-partition, og jeg har ikke altid husket at lave en seperate
> ikke-XFS partition til /boot :-))

For filsystemer ordentligt understøttet af GRUB er GRUB bedre i den type
situationer: Det er ikke nødvendigt at skaffe alternative boot-medier -
der hvor LILO skriver LI henover skærmen givber GRUB dig en terminal
hvor du kan indlæse et sæt alternative boot-kommandoer.

Men jo, det ser ud til at GRUB og XFS ikke kan lide hinanden.

Korrekt.