Re: Opdatering fra woody til sarge

On Sat, 2005-07-16 at 11:02 +0200, Jonas Smedegaard wrote:

> Master Boot Record (MBR) skal ikke opdateres hver gang du installerer
> kerner, kun hver gang du opdaterer bootloaderen.

Det er en af de features jeg har hoert flest snakke om var rigtig smart
- og det forstaar jeg ikke. Jeg kan egentlig godt lide at vide naar
noget skriver til min MBR, saa den feature er jeg ikke vildt begejstret
for.

> Udover "start standard-kernen efter et par sekunder" og "vælg kerne +
> parametre fra en liste" som både LILO og GRUB har, er der desuden  en
> interaktiv modus med "tab-completion", så du har mulighed for at
> komponere en alternativ opsætning direkte under opstart (især på
> maskiner uden diskettedrev kan det blive en kompleks affære at få adgang
> til systemet igen hvis opstartsrutinen er i udu).

Med lilo kan man bare lave en `lilo -R NyKerne` og forsoege genstart paa
den nye kerne. Derefter kan du bare genstarte og saa koere videre paa
den gamle kerne. Hvis saa det hele virkede, kan du bare saette din nye
kerne som standard-image til boot. Det synes jeg er smart :-)

--
Christian Jørgensen | If ignorance is bliss
http://www.razor.dk |  - then knock the smile off my face ;)