Re: Opdatering fra woody til sarge

On Wednesday 20 July 2005 00:02, Adam Sjøgren wrote:

 > Det tror jeg ikke mbr er stor nok til. Er den ikke på 512 bytes, eller
 > deromkring? Min kerne er lige nu på 1.8MB(!)
 >
 > Mon ikke snarere lilo skriver hvor på disken kernen skal findes, i
 > mbr'en?

Det er sandsynligt. Jeg mindedes blot, at MBR'en var en én-megabytes sag, og
at bzImage's kan være i den. Jeg husker mine Mandrakedage, hvor Lilo slog
fejl over at mine bzImage's var for store -- og det kan de ikke være, da jeg
allerede dengang havde /boot på en 100MB ext2-partition.

Men ja. Gisneri kommer man ikke langt ved -- og jeg er egentlig ligeglad. Jeg
har ikke lilo på nogen maskiner mere.

Med venlig hilsen, Anders Breindahl/skrewz.

Notabene: I Danmark er vores decimalnotationstegn ',', modsat amerikanernes og
briternes '.'. (Jeg kunne ikke lade være).