Re: pregunta sobre el nucli Linux

El 3/10/21 a les 3:12, Jordi Miguel ha escrit:
[...]

Si estàs pensant que el oom-killer hauria d'haver matat el Firefox,
segons el que ens expliquen probablement hauria d'haver passat, però
també és possible que no s'hagués exhaurit tota la memòria sinó que
s'ha quedat a prop del límit però sense arribar-hi i per tant no s'ha
arribat a cridar el oom-killer. En aquest escenari el Firefox
intentava funcionar amb la RAM+swap, lo qual és molt lent però es algo
que ha decidit l'usuari de la màquina.

Per això suggeria desactivar la swap, per evitar el problema del bolcat a disc: el oom-killer no saltarà fins que estigui també tota la swap plena, i si està sobre un disc magnètic doncs trigarà una bona estona a emplenar-la, i mentrestant el sistema no serà responsiu.

Sobre els límits per procés en sistemes compartits, com bé s'ha dit és configurable però alhora no hi ha una configuració que serveixi per a tothom. Jo mateix, quan faig servir l'ordinador durant el dia sí que voldria evitar que un únic procés es desmadrés i em tirés avall tota la màquina, però si el deixo funcionant durant la nit amb alguna feina computacionalment costosa, que agafi tots els recursos que pugui, si la resta s'alenteix ben poc que em preocupa mentre dormo... és que ni una "solució universal" pot ser vàlida ni tan sols per al mateix usuari segons l'hora del dia.