pregunta sobre el nucli Linux

Benvolguts/des,

Avui els meus estudiants de FP han aconseguit tombar amb un atac DOS l'ordinador amb el que feia una presentació (un Ubuntu 18.04 completament actualitzat) fent que en menys d'un segon el Firefox reclamés tota la memòria del sistema (16Gb RAM + 4Gb swap)

Hi ha alguna protecció del nucli per quan una aplicació que s'executa amb permisos d'usuari demani instantàniament tota la memòria RAM i swap del sistema, causant un atac D.O.S. ?

Quan jo era prou jove havia una sèrie d'atacs sobre els sistemes operatius Unix que s'anomenaven Bombes Fork ( https://www.geeksforgeeks.org/fork-bomb/ ) que creaven infinits processos, però els sistemes operatius de seguida van corregir això.

Entenc que davant d'un programa que amb permisos d'usuari en un instant demana tota la memòria, també hauria d'existir protecció.

Gràcies