Re: pregunta sobre el nucli Linux

Hola,

Sobre el tema del límit d'usuaris per les aplicacions de Google Drive
(Docs, Sheets, Slides), Google diu el següent:

Share & collaborate on a file with more than 100 people
Up to 100 people with view, edit, or comment permissions can work on a
Google Docs, Sheets, or Slides file at the same time. When more than
100 people are accessing a file, only the owner and some users with
editing permissions can edit the file.

Podeu veure la informació completa aquí[1] amb les solucions que
proposen per compartir amb més de 100 persones. Potser seria
interessant que ens comentessis com vas compartir aquesta presentació:
quins permisos tenies tu sobre la presentació? els alumnes tenien el
mateix enllaç i, per tant, permisos que tu? o l'enllaç dels alumnes
només tenia permisos com a lector ?? Pots reproduir el problema si
comparteixes la presentació de la manera que es proposa a la
documentació de Google ??

Sobre el motiu pel qual Firefox consumeix tota la memòria RAM, imagino
que tindràs extensions i/o temes carregats. El primer pas seria
intentar reproduir el mateix problema utilitzant el safe mode (e.g. #
firefox --safe-mode ) ??
Si en safe mode el Firefox es comporta correctament hauries d'anar
activant/desactivant extensions fins que trobis quina provoca que el
consum es dispari.

En quant el tema de control de memòria per part del kernel ja has vist
en la teva cerca per Internet que tens diverses opcions disponibles
(ulimit, cgroups, ...). La funció de protecció que busques opino que
la compleix el OOM-killer (out-of-memory killer). Podeu veure com
funciona mirant el codi font [2]. Quan aquest procés s'activa registra
el que ha fet al dmesg. Si realment es va consumir tota la memòria
pots revisar quin o quins processos va matar el OOM-killer mirant els
logs.

[1] https://support.google.com/drive/answer/2494822?hl=en
[2] https://github.com/torvalds/linux/blob/master/mm/oom_kill.c#L195

Salutacions,