Re: pregunta sobre el nucli Linux

Em crida molt l'atenció que Google Slides faci petar el navegador quan es comparteix una presentació amb 100 persones.

No és tant quan 100 persones obren el document, com quan un d'ells fa clic al botó d'iniciar reproducció.

Quan moltes persones tenen el document obert el sistema no tenía més que 1 Gb de RAM ocupada entre escriptori i navegador. És quan faig clic al botó d'iniciar presentació qué de sobte demana tota la RAM i peta. Per què? No ho sé.

Només ho he reproduit un parell de cops amb Ubuntu 18.04 + Firefox 92.0

No ho he provat amb Chromium . Tampoc ho he provat a Windows ni MacOS.

Fa uns dies que veig que els llocs de Google funcionen millor amb Chromium que amb Firefox. Potser només passa amb Firefox.

Però de les tres preguntes que sorgeixen ...

(1) Per què passa això a Google Slides ?

(2) Per què els navegadors no controlen quan una pestanya es menja tota la RAM del sistema per avisar l'usuari si la vol bloquejar ?

(3) Per què un sistema operatiu multiusuari no ve de sortida més protegit per que el procés d'un usuari no es mengi tota la ram causan una denegació de servei a la resta ?

... a llarg termini m'interessen més la pregunta (3) ó la (2) que la (1)