Re: Algú vol col·laborar en aquest projecte?

Hola Ernest

> Ajustar el to, d'acord, però no jutjar?  Tots "jutgem" i tenim
> opinions sobre el que fan els altres, és impossible no fer-ho.
> Suposo que, quan dius que no hem de jutjar la feina dels
> altres, vols dir que no hauriem de fer públiques aquestes
> opinions. No hi estic d'acord!

És clar que tots fem judicis constantment, però es pot entrenar
per no fer-los o si més no per replantejar-se'ls, sobretot si
els vols fer públics.

Pots no estar d'acord amb el que dic, és la teva opinió i la
pots fer pública però no estàs jutjant-me quan ho dius
d'aquesta manera. Jutjar no és el mateix que opinar ;)

> No, no és ben bé el mateix. Però si ens preguntem per quins
> motius el programa en qüestió 1) té pocs usuaris, i 2) hi ha
> poca gent disposada a col·laborar en el projecte, és necessari
> que fem una mirada crítica a aquest programa, per intentar
> entendre per què està passant això.

En Joan no feia aquestes preguntes i no demanava una mirada
crítica explícitament. Potser té els seus motius i abans de
fer-la potser val la pena entendre el seu context. Això sovint
vol dir tenir una conversa una mica més llarga, plantejar-li
preguntes que el facin reflexionar i que ens donin més detalls
per entendre el context i aconseguir empatitzar-hi.

Si hagués dit: aquí teniu el meu programa, critiqueu el que
vulgueu... Aleshores el plantejament hauria estat molt diferent.

> Doncs jo crec que sí que l'estàs jutjant, i que estàs
> qüestionant les seves decisions... si no per què comentes
> que una imatge té poc contrast i que el text està mal alineat?

Jo no crec que sigui un judici explicar que en el meu entorn
un text té poc contrast i que veig alguna cosa mal aliniada.
És una observació empírica subjectiva, està clar. Però no és
un judici.

> Algú és responsable que la imatge tingui poc contrast i que el
> text estigui mal alineat, i tu (subtilment) li estàs dient que
> a aquesta persona no ho ha fet prou bé.

Això és un judici: atribuir la responsabilitat d'una observació
a algú quan podria ser cosa de la meva configuració d'escriptori,
de les meves versions o vés a saber què més. Pot ser un defecte
del programa o pot ser un defecte del meu sistema que afecta el
programa.

> Vols dir que et preocupa que algú deixi aquesta comunitat per
> culpa de gent expressa opinions que poden ferir la sensibilitat
> d'algú?

Absolutament i no sóc l'únic a Debian que ho pensa.

> Potser hi haurà altra gent que s'allunyarà de la comunitat si
> senten que no poden expressar les seves opinions amb llibertat.

És un risc acceptable pel benefici de la comunitat a llarg
termini, tot i que seria molt més desitjable que tothom s'avingui
a comunicar-se d'una forma més respectuosa i empàtica, és clar.

> En tots dos casos el resultat és una comunitat menys "diversa".

No hi estic d'acord.

> Per tant no crec que es pugui dir que restringir la llibertat
> d'expressió afavoreixi la diversitat. En tot cas tampoc crec
> que la diversitat sigui una cosa desitjable (o indesitjable),
> o que sigui bona idea afavorir-la a costa de restringir la
> llibertat d'expressió.

La llibertat d'expressió és un terme molt genèric que sempre surt
quan es parla d'afavorir la diversitat i de tenir converses més
positives i amb empatia. Es fa difícil de saber de què es parla
perquè l'abast de la llibertat d'expressió varia molt segons el
context, per tant no ajuda gaire.

En qualsevol cas, Debian aposta explícitament per la diversitat.
Les regles de la comunitat són clares i la llibertat d'expressió
no és una d'elles. Hi ha gent de la comunitat que no hi està
d'acord, però són les regles del joc i s'han de respectar si hom
vol formar-ne part.

Salut,
Alex

--