Re: Algú vol col·laborar en aquest projecte?

2021-01-20, 16:22 (+0100); Alex Muntada escriu:
> En Joan no feia aquestes preguntes i no demanava una mirada crítica
> explícitament.

Potser ho he interpretat malament, però jo diria que ha demanat ajuda
perquè veu que el programa no té gaires usuaris ni troba gent que es
vulgui involucrar en el projecte.  Quin altre plantejament hi pot haver,
per tal d'ajudar a resoldre aquesta situació, que no sigui analitzar
precisament els motius que provoquen aquesta falta d'interès?

> Això és un judici: atribuir la responsabilitat d'una observació
> a algú quan podria ser cosa de la meva configuració d'escriptori,
> de les meves versions o vés a saber què més. Pot ser un defecte
> del programa o pot ser un defecte del meu sistema que afecta el
> programa.

O sigui, entenc que tu t'abstindries de comentar cap defecte o mancança
del programa que pugui ser atribuïble al seu autor, per por que aquest
se senti ofès.  Per exemple, no qüestionaries l'elecció del llenguatge
de programació, o el fet de no seguir les pràctiques habituals en
l'àmbit dels projectes de programari lliure, tot i ser saber que això
redueix enormement les probabilitats que altres persones vulguin
participar en el projecte.  De veritat tu creus que d'aquesta manera
estàs ajudant aquesta persona?

> En qualsevol cas, Debian aposta explícitament per la diversitat.
> Les regles de la comunitat són clares i la llibertat d'expressió
> no és una d'elles. Hi ha gent de la comunitat que no hi està
> d'acord, però són les regles del joc i s'han de respectar si hom
> vol formar-ne part.

No trobo cap regla que parli de diversitat.  L'únic que he trobat és una
declaració de diversitat [1] que diu que el projecte està obert a les
contribucions de gent de qualsevol àmbit.  Pel que fa al codi de
conducta aplicable a les llistes [2], diu que no utilitzem llenguatge
malsonant i que intentem no fer "flames".  No diu res de no jutjar o de
no opinar sobre la feina dels altres, ni que el dret dels altres a no
ser ofesos ha de prevaldre per sobre del dret a expressar la pròpia
opinió.

[1] https://www.debian.org/intro/diversity