Re: Algú vol col·laborar en aquest projecte?

Hola Ernest

> Doncs a mi m'ha semblat una resposta molt adequada i
> respectuosa.

Evidentment ets ben lliure de pensar-ho i de dir-ho, però això
no farà que ho sigui. Cadascú de nosaltres té un context concret
que ens fa interpretar els missatges de forma diferent.

> Concretament, què és el que trobes inadequat de la seva
> resposta? Sembla que dius que li falta "empatia" i
> "comprensió", però jo no veig ni una cosa ni l'altra.

Per exemple, dir que són errors greus haver triat sourceforge
i visual basic com a llenguatge de programació; dir que el codi
està mal cuidat i que el formulari principal és infumable.

L'empatia es basa en posar-se en el lloc i el context de la
persona a qui va dirigit el missatge. En valorar quin pot ser
el seu estat d'ànim (el missatge d'en Joan donava algunes pistes
en aquest sentit) i ajustar el to per fer-lo més adient. També
es basa en no jutjar la feina (tenint en compte que tothom fa el
que pot amb els coneixements i els recursos que té) i ajustar-se
al que s'està demanant.

En Joan no ha demanat que es critiqui la seva feina ni que es
qüestionin les seves decisions. Demana ajuda per millorar-la,
que no és ben bé el mateix.

Per exemple, quan he provat el programa, al formulari principal
se solapen alguns dels camps i el text blanc en fons gris amb
l'enllaç de la imatge ISO té poc contrast. Dient-ho així, a banda
de ser més concret i donar pistes de com resoldre-ho, no estic
jutjant la feina d'en Joan.

> I si algú deixa de demanar l'opinió sobre els seus projectes
> per por de rebre una opinió negativa, personalment veig molt
> més preocupant el fet que no sàpiguen afrontar les crítiques
> i les opinions negatives, que el fet que deixin de preguntar.

Això d'haver de tenir la pell dura era un fet acceptat fa temps
en moltes comunitats i justificava moltes faltes de respecte que
allunyava força persones d'aquestes comunitats, fent-les menys
diverses i més endogàmiques.

Avui en dia ja no és així. La majoria de comunitats no defensen
que calgui tenir la pell dura, ben al contrari, demanen tenir
sensibilitat i comprensió per a la gran diversitat que persones
que hi ha, fins i tot a costa de l'excel·lència tècnica que
tinguin les persones que defensen tenir la pell dura.

També passa a la feina: hi ha companys que són més receptius a
rebre feedback de tot tipus i ho diuen explícitament. Aleshores
jo els dono *els dos tipus* de feedback, positiu i negatiu,
provant de no jutjar i aportant contraexemples o propostes de
millora concretes. Altres companys són menys receptius i m'estic
de fer-los alguns comentaris, procuro centrar-me en les parts
positives i celebrar-les per generar la confiança suficient
perquè més endavant també puguem comentar les negatives.

Us asseguro que donar feedback en positiu és més gratificant per
a tothom, tant per qui el dóna com per qui el rep.

Salut,
Alex

--
  ⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀