Re: Algú vol col·laborar en aquest projecte?

--text follows this line--

Hola, Àlex

2021-01-19, 09:14 (+0100); Alex Muntada escriu:

> Per exemple, dir que són errors greus haver triat sourceforge
> i visual basic com a llenguatge de programació; dir que el codi
> està mal cuidat i que el formulari principal és infumable.

D'acord, suposo que tenim idees diferents del que significa tenir falta
d'empatia i/o comprensió.

> L'empatia es basa en posar-se en el lloc i el context de la
> persona a qui va dirigit el missatge. En valorar quin pot ser
> el seu estat d'ànim (el missatge d'en Joan donava algunes pistes
> en aquest sentit) i ajustar el to per fer-lo més adient. També
> es basa en no jutjar la feina (tenint en compte que tothom fa el
> que pot amb els coneixements i els recursos que té) i ajustar-se
> al que s'està demanant.

Ajustar el to, d'acord, però no jutjar?  Tots "jutgem" i tenim opinions
sobre el que fan els altres, és impossible no fer-ho.  Suposo que, quan
dius que no hem de jutjar la feina dels altres, vols dir que no hauriem
de fer públiques aquestes opinions.  No hi estic d'acord!

> En Joan no ha demanat que es critiqui la seva feina ni que es
> qüestionin les seves decisions. Demana ajuda per millorar-la,
> que no és ben bé el mateix.

No, no és ben bé el mateix.  Però si ens preguntem per quins motius el
programa en qüestió 1) té pocs usuaris, i 2) hi ha poca gent disposada a
col·laborar en el projecte, és necessari que fem una mirada crítica a
aquest programa, per intentar entendre per què està passant això.  Si no
vols fer aquesta crítica, no esperis entendre res, i no esperis que res
millori, perquè com vols que una cosa millori si d'entrada no vols veure
els problemes que té?

> Per exemple, quan he provat el programa, al formulari principal
> se solapen alguns dels camps i el text blanc en fons gris amb
> l'enllaç de la imatge ISO té poc contrast. Dient-ho així, a banda
> de ser més concret i donar pistes de com resoldre-ho, no estic
> jutjant la feina d'en Joan.

Doncs jo crec que sí que l'estàs jutjant, i que estàs qüestionant les
seves decisions... si no per què comentes que una imatge té poc contrast
i que el text està mal alineat?  Algú és responsable que la imatge
tingui poc contrast i que el text estigui mal alineat, i tu (subtilment)
li estàs dient que a aquesta persona no ho ha fet prou bé.

> Això d'haver de tenir la pell dura era un fet acceptat fa temps
> en moltes comunitats i justificava moltes faltes de respecte que
> allunyava força persones d'aquestes comunitats, fent-les menys
> diverses i més endogàmiques.
>
> Avui en dia ja no és així. La majoria de comunitats no defensen
> que calgui tenir la pell dura, ben al contrari, demanen tenir
> sensibilitat i comprensió per a la gran diversitat que persones
> que hi ha, fins i tot a costa de l'excel·lència tècnica que
> tinguin les persones que defensen tenir la pell dura.

Vols dir que et preocupa que algú deixi aquesta comunitat per culpa de
gent expressa opinions que poden ferir la sensibilitat d'algú?  Potser
hi haurà altra gent que s'allunyarà de la comunitat si senten que no
poden expressar les seves opinions amb llibertat.  En tots dos casos el
resultat és una comunitat menys "diversa".  Per tant no crec que es
pugui dir que restringir la llibertat d'expressió afavoreixi la
diversitat.  En tot cas tampoc crec que la diversitat sigui una cosa
desitjable (o indesitjable), o que sigui bona idea afavorir-la a costa
de restringir la llibertat d'expressió.

Salutacions.