Re: Algú vol col·laborar en aquest projecte?

Bon dia!,

vaig a intentar puntualitzar en aquest correu totes les respostes ja que han estat molt variades.

Per l'Àlex:

Em sap greu respondre't a la llista, volia fer-ho presencialment, però ja saps que està complicat. No estic d'acord amb aquesta flaire de "buenisme" que es desprèn del teu correu. Això no és un "flame" ni molt menys.

No hi ha cap insult, ni cap menyspreu, en el meu correu. Un ha de poder acceptar les crítiques, és part de la vida. Tots comentem errors, jo el primer. Jo faig correus "infumables", codi "infumable" i altres coses que quan les torno a mirar dic "mare meva". I no passa res, s'arregla i punt.

Tu portes molts anys en temes de programari lliure i saps la importància de la difusió, de documentar bé, de ser polit, de publicar el teu codi en una plataforma i no una altre, o en totes, de l'idioma, de la interfície d'usuari, etc. Per tant, crec que ja saps el que jo vull dir.

Per l'Ernest:

Moltes gràcies, estic totalment d'acord amb tu. Tinc la imatge que estem passant de ser uns "trolls" a les llistes a fer una autocensura per por a ofendre.

A tots:

Què us està passant? La pandèmia us ha narcotitzat?

No puc entendre que, de tot l'anàlisi que faig i les propostes, el que hi ha generat més línies ha estat la crítica i el to (opinable evidentment), però a excepció de l'Àlex, que n'ha fet algun per sobre, cap de vosaltres, CAP plantejat res, ni proposat res a nivell tècnic del que dic:

- Si publicar a sf o a github.
- Si el GUI és crític i com fer-ho. I si val la pena per un aplicatiu d'aquestes característiques*. - Si és adequat fer servir Visual Basic (gambas) en un projecte Open Source o és millor fer servir un llenguatge de programació que pugui tenir més col·laboradors.
- Si és important tenir a la documentació del projecte de com construir-ho.
- Si les puntuacions, o els criteris que es fan servir són més adequats i perquè.
- Si és important tenir el codi polit i no publicar còpies antigues.
- Si és important veure un historial de canvis en un projecte i la seva evolució.

I no cal ser programador que aportar coses. Quan busqueu un programari que necessiteu, què feu? Que valoreu? En què us fixeu? Què us heu trobat amb màquines antigues? Què recomaneu, ATI/AMD o NVidia? Si haguéssiu de puntuar, com les puntuaríeu?

Per acabar, una reflexió personal de que he interpretat d'aquests correus. Realment voleu una societat que no accepti la crítica? S'ha de protegir tant a la gent els frustraríem i ai pobrets?

Tenim polítics que menteixen, diuen tonteries o no diuen res i altres que critiquen, però no aporten res. Volem que aquesta llista sigui de tertulians o ens centrem en les coses importants per poder avançar?

I com deia aquell del dinamita: Reflexionem-hi si us plau, reflexionem-hi.

Leopold (a.k.a. Leo)

-----

* L'Àlex va comentar un correu de la llista de debian-devel. A Debian hi ha una controvèrsia important respecte de com fer Debian disponible o no. Actualment, la web, els ISOs, etc, el proposen uns instal·ladors que poden fallar (i fallen) quan s'instal·len en maquinari en el que es disposa de firmware però privatiu, no obert. Aleshores tens un usuari que fa una instal·lació i no li funciona la targeta de xarxa, o el wifi, o el que sigui i decideix que es posa una Ubuntu perquè allà li funciona tot. Quan en el fons el que hi ha és una mancança d'aquesta peça de programari, només.

Per altra banda hi ha un instal·lador que porta tot el firmware no lliure, però és difícil de trobar. El programa d'en Joan seria interessant que et digués si en el teu maquinari et cal aquest firmware o no o quina imatge de debian necessites / paquets de firmware.

Linux User 152692     GPG: 05F4A7A949A2D9AA
Catalonia