Re: Pagina despre noi

On Thu, Jan 25, 2007 at 01:11:33PM +0100, Ionel Mugurel Ciobica wrote:
> On 24-01-2007, at 18h 44'25", Andrei Popescu wrote about "Re: Pagina despre noi"

> Nu cred că are rost să schimbăm iso8859-2 în UTF-8 și să _PĂSTRĂM_ şŞţŢ.
> Dacă tot schimbăm iso8859-2 în UTF-8 trebuie să folosim caracterele
> bune: șȘțȚ.

asa zic si eu, oricum chiar daca conversia se face repede probabil o sa
mai fie nevoie de corecturi manuale la unele( poate sunt paranoic dar
nu-mi vine sa cred ca o sa mearga fara sa fie nevoie de interventii)

> Schimbarea asta nu este așa de mare scofală, pur și simplu in replace
> iso8859-2/UTF-8 în fișierele de config pentru Romanian urmat de un sed
> sau iconv -f iso8859-16 -t UTF-8.

desi eu am initiat discutia despre trecerea la utf-8, de fapt idea era
sa stim cit de dificila ar fi trecerea, cred ca e prematura.

> Problema este că utilizatorii de IE nu pot vedea șȘțȚ. Dacă ar schimba
> IE cu orice navigator cu motor mozilla vor vedea șȘțȚ chiar și pe
> windows căci motorul de la mozilla construiește din zbor caractere
> noastre, indiferent dacă are sau nu caracterele respective în fontul
> dat, ceea ce face ca paginile cu șȘțȚ să arate bizar, cu caractere de
> diferite mărimi.

asta ar fi un motiv suplimentar la parerea mea ca e prematur. Din cite am
aflat azi se pare ca ms romania a lansat sau lanseaza vista, nu stiu
exact ca am aflat intimplator dintr-o discutie, deci probabil chestia cu
fonturile o sa se rezolve cel putin pentru cei care o sa treaca pe vista.
Din pacate marea masa o sa ramina pe xp, si in concluzie problema o sa
presiste, deci probabil o sa trebuiasca sa se ia o decizie fara sa se
tina cont de ie.

> Dacă voi vreți să schimb acum iso8859-2 cu UTF-8 și să trec la șȘțȚ cu
> codițe pot să o fac oricînd. Eventual putem întreba dacă avem voie să
> facem două limbi române, una cu UTF-8 și una cu iso8859-2 (sau UTF-8 cu
> şŞţŢ), pînă trece faza de tranziție de care se vorbește.

asta ar fi perfect, asa se rezolva si cu ie care ramine pe iso-8859-2 si
cu restul care pot sa vada utf-8. Tehnic vorbind solutia e simpla:
- se inlocuieste pagina cu una in care se face detectia browserului si
redirectarea spre pagina corecta( un template wml cu citeva linii).
- se genereaza doua pagini in loc de una

eu propun sa spargem problema in doua:

1. suntem de acord cu trecerea la utf-8?
2. cind o facem?

in rest vot sau cum credeti ca e mai bine

> Să fac o întrebare la debian-www?

zic sa vedem ce mai zic si ceilalti.

Deci, speak...!!!, :-)

--
Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense."

Buddha (563BC-483BC)