Re: Pagina despre noi

On 24-01-2007, at 01h 35'06", rzeno wrote about "Re: Pagina despre noi"

Știu că paginile sînt pe iso8859-2. Este un compromis pentru
potențialii vizitatori ce folosesc msIE.

> nu are legatura una cu alta. Mai precis, partea de fonturi e treaba clientului
> adica a browserului, singura ta grijă este sa asiguri un encoding portabil pe
> toţi clienţii, adică inclusiv IE. Pentru asta trebuie sa să ai paginile standard
> w3c, care spune: utf-8 şi unicode.

Ba nu e treaba clientului. Apache de la w.d.o trimite paginile în
limba română in codarea iso8859-2. Dacă clientului nu-i convine
trebuie să schimbe manual codarea de fiecare dată cînd încarcă o pagină.

> Problema e că la generare se face automat iso-8859-2( asta e problema cu alocarea
> encodingului pt. romanian) şi în concluzie *nu* cred că ai ce să-i faci.
> Mugurel poate ar putea să ne lămurească dacă nu s-ar putea forţa generarea wml pe
> utf-8, mă refer la şabloanele paginilor debian, şi eventual dacă ar fi potrivită
> modificarea asta.

Sigur că se poate, trebuie doar să spunem la w.d.o că se dorește
trecerea de la iso8859-2 la UTF-8 și să convertim toate fișierele wml
de la iso8859-16 (și nu iso8859-2) la UTF-8. Ultima chestie poate dura
doar cîteva minute.

Problema este că numai utilizatorii de vista vor vedea corect șȘțȚ.
Ceilalți utilizatori windows vor vedea căsuțe goale, sau trebuie să-și
actualizeze manual fonturile de la microsoft.

Dacă are cineva windows la îndemînă cu msIE să se uite la paginile
astea de probă și să ne spună și nouă ce văd:

http://bucovina.chem.tue.nl/utf8-ro.htm
http://bucovina.chem.tue.nl/utf8.htm
http://bucovina.chem.tue.nl/romanian.utf8.htm

Numai bine,