Re: [DICO] wortel-/hoofd- (Was Re: [RFR] debian-installer://tools/partconf/debian/po/nl.po (common udeb))

On Wed, 17 Dec 2003 17:39:48 +0100
Wouter Verhelst <wouter@grep.be> wrote:

> De eerste betekenis die je aan een woord gaat geven is er één die je
> krijgt door vrije associatie. Als je vrije associatie opgeeft dat een
> "wortel" zo'n oranje ding is dat je aan konijnen of het paard van
> Sinterklaas geeft, en een "map" zoiets waar je papier in kan steken,
> dan zal je in de eerste fractie van een seconde bij het horen van het
> woord"wortelmap" denken aan een map met wortels in. Zelfs in een
> informatica-context.

Kom op, het is natuurlijk ook gewenning. Als je al vaker wortel- in deze
context bent tegengekomen dan zal je associatie de volgende keer dat je
wortel-X leest denken aan 'dat waaruit iets ontspringt'. Ik moet
zeggen dat ik door die hele discussie al minder raar op kijk van
wortelmappen;)

grtjs Tim