Re: [RFR] po-debconf://dictionaries-common

On Wed, Oct 15, 2003 at 11:46:10AM +0200, Wouter Verhelst wrote:

> [...]

Mijn poging tot samenvatten:

Het gaat om gecombineerde substantieven in het onderwerp, waarvan
er één een hoeveelheid aangeeft. Als de eigen betekenis van de
hoeveelheidsbepaling zijn nadruk verliest (een aantal, een soort; niet:
een kudde), dan kan het als een soort telwoord worden gezien.

Ergo: een aantal zaken {is,zijn} mag allebei.

Het stuit mij tegen de borst, maar dat zelfde verhaal klassificeert mij
daarmee onder de oudere nederlanders. :-( Vroeger (sprak opa Vincent) was
het echt fout. Taal verandert. Vergeef mij als ik de oude stijl aanhoud.

Ciao.                                                            Vincent.