Re: xorg da son durum ve yardım talebi

Prş, 2005-07-14 tarihinde 14:42 +0300 saatinde, Erçin EKER yazdı:

> Merhaba,

> Xorg yapılandırmasında bir sorun yok ise buna gerekyok aslında,
> xorg.conf dosyasında klavye ayarlarında "xkblayout" seçeneği "tr" olarak
> ayarlanır. problemin kaynağı xfree86'dan xorg'a geçerken klavye
> yapılandırmasında "xkbrules" seçeneğinin "xree86" olarak kalmasından
> kaynaklanıyor sanırım. En iyisi "dpkg-reconfigure xserver-xorg"
> komutuyla baştan yeni bir yapılandırma oluşturmak olacaktır.

Tekrar kontrol ettim ama dediğiniz gibi değil. Buradaki ayarlar olması
gerektiği gibi. Ben yine de dpkg-reconfigure yaptım. Yeniden ayarladım.
Açılışta aynı şekilde geldi.

Zaten aynı görünüyor. Klavye düzeni doğru fakat mesela yumuşak g ye
basınca herhangi birşey çıkmıyor. Malum komutu verince normale dönüyor.
Ayrıca gnome a girince daha önce belirttiğim hataları veriyor. xorg
kullanan biri yapılandırma dosyasını gönderirse çok iyi olur.

Bir de şöyle birşey var. O komutu vermeden önce
gnome-keyboard-properties e girdiğinizde hiçbir klavye düzeni
seçemiyorsunuz. Ekle butonu inaktif geliyor.

> Gnome ayarlarını değiştirmeniz gerekiyor, farklı bir klvye seçeneği
> seöili olabilir.

İlgilerinize çok teşekkür ederim.