xorg da son durum ve yardım talebi

Merhaba,

Bugün sabahtan beri uğraştım ve testingi yeniden kurdum. Notebook un
ekran kartı i915 olduğu için xorg kullanma zaruretim var. Serdar beyin
geçenlerde verdiği linkten yükledim xorg u. Fakat sistem açıldığında
sıfırdan yüklenmiş olmasına rağmen yine Türkçe klavyede ve Fonksiyon
tuşlarında problem vardı. Konsola geçemiyordum. Halbuki daha 1 ay önce
aynı kurulumu yaptığımda tüm bunlar sorunsuz çalışmış idi. Yalnız xorg u
nixnuts.net den yüklemiştim.

Bugün daha önceki mesajımda görüldüğü gibi xorg un unstable deposunda
bulunduğunu fark ettim ve oradan yükleme yapmaya karar verdim. Yine
testing üstüne oradan yükleme yaptım klavye ile ilgli sorunlar devam
etti.

Son kurcalamalarımda

setxkbmap -layout tr

komutuyla tüm sorunların düzeltiğini keşfettim. Text konsolda Tükçe
karakter problemi var ama dert değil. X içinde herşey normal.

Son sorunum şu: Bu komutu sadece X içinden açtığım terminal ekranında
verirsem işe yarıyor. Konsola geçip orada verdiğimde -Cannot open
display "Default Display"- diyor. Dolayısıyla açılışta çalışan betiğimin
içine yazdığımda da işe yaramıyor ve X e sorunlu başlamış oluyorum. Bunu
nasıl aşarım?

Şimdiden teşekkürler.