Re: xorg da son durum ve yardım talebi

merhaba,

hiç denemedim ama istediğiniz komutu içine koyduğunuz bir betik hazırlayıp bunu /etc/init.d dizininin altına koyarsanız ikinci çalışma düzeyine geçildiğinde çalıştırılabilir. tabii bu komut (setxkbmap -layout tr) x'de giriş yapılmamışken çalıştırılamıyorsa o zaman etki de etmeyebilir. çünkü 2. çalışma düzeyinde henüz x başlatılmamıştır.

bunun dışında gnome yapılandırma düzenleyicisinin "/desktop/gnome/peripherals/keyboard/xkb" yolunda gözüken anahtarları xorg'un yapılandırma dosyasında klavye için yapılmış ayarlarla aynı olacak şekilde düzenlerseniz sorununuz düzelir gibi geliyor. tabii xorg yapılandırmasında bir problem yoksa.

kolay gelsin.

Bunları da ekledim ama işe yaramadı. Sanki gnome ile x arasında bir
anlaşmazlık var.

Ben şu komutu açılışta çalıştırabilsem sorunum kalmayacak ama...

Teşekkürler.