ssh'da passphrase kullanımı

herkese merhaba,

bir ay önce iki bilgisyarıma da format atmadan önce debian.org.tr'de Serdar Aytekin'in günlüğüne karaladığı "SSH üzerinden şifresiz bağlantı" adlı yazıyı okuyarak bir bilgisayarımdan diğerine ssh ile bağlanmıştım. fakat burada yaptığım tek farklı şey, yazıda belirtilenin aksine bir passphrase kullanmamdı. o zaman (ssh'ı da pek iyi bilmediğimden) passphrase olmadan bağlanmanın güvenli olmayacağını düşünmüştüm. bugün yeniden iki bilgisayar arasında ssh bağlantısı yapmak için gerekli işlemleri gerçekleştirdim, fakat bu sefer passphrase'ı boş geçtim. ssh'ın asıl güvenliği açık ve kapalı anahtar kullanımında değil mi, yani bir passphrase belirlemesem de yeterince güvenlikte olacak mıyım? passphrase, oldu ki açık ve kapalı anahtarlar birilerinin eline geçerse diye yine bir güvenlik olarak mı konuluyor?

iyi çalışmalar.