Re: xorg da son durum ve yardım talebi

Çar 13 Tem 2005 23:33 tarihinde, Yilmaz Bilgili şunları yazmıştı:

> [...]
> şeklinde bir ileti çıkıyor. X ayarlarını kullan ve GNOME ayarlarını
> kullan şeklinde iki seçenek var. İkisi de olumlu sonuç vermiyor.
>
> Ayrıca,
>
> "XKB yapılandırılması etkinleştirilirken hata.
> Muhtemelen dahili X sunucu sorunu.
>
> X sunucu sürüm bilgisi:
> The X.Org Foundation
> 60802000
>
> Eğer bu durumu bir hata olarak bildirirseniz, lütfen bunları ekleyin:
> - xpop -root | grep XKB çıktısı
> - gconftool-2 -R /desktop/gnome/peripherals/keyboard/xkb çıktısı"

bunun için yapılandırma düzenleyiciyi açın oradan
gnome/peripherals/keyboard/xkb bölümüne gelin oradaki ayarları xorg.conf
dosyası ile aynı şekilde yapın açılışta bu hatayı vermeyecektir eğer yine bu
hatayı alırsanız, xorg.conf dosyasındaki Option XKBrules satırının başına #
işareti koyun yada o satırı silin daha sonra bu hatayı vermez.