Re: debian-tr hakkinda

Can Kavaklıoğlu wrote:
Merhabalar

Merhaba :)

Dediklerinizi anlıyorum, böyle düşünmekte haklısınız. Ancak bana öyle
geliyor ki, bu sizin sanatçı yönünüzden gelen düşünceler : )

Hayır, öyle degil.

İşte kritik nokta burası. Eğer eksikleri tamamlama ve yerelleştirme
alanlarını kendimize hedef olarak seçersek onlardan başka çok daha
önemli bir noktadan (geliştirme) uzak kalmış olabiliriz.

Mesela demeliyiz ki, debian-tr altında, tamamen Türkçe ve şu şu amaçlara
hizmet edecek bir alt dağıtım oluşturmak istiyoruz.

Dağıtım? Şimdi birden dagıtıma nasıl atladık :) Bu konu benim bilgimin tamamen dışında, ustadlar dururken haddime de degil ama neden farklı bir dağitim yapmak istediğinizi anlayamadım? Zaten önemli ilerleme kaydetmiş bir yerelleştirme grubu var, ben Debian kurulumu yaparken çok az İngilizce görüyorum, sonrası da diğer yerelleştirme ekiplerinin -mesela gnome, mesela mozilla.org.tr- elinde. Bu düşündüğünüz dağıtımda Debian'da olmayan ne olacak? Benim önceki mailde söylediklerim Debian'ı ve genel olarak özgür yazılımı tanıtmak, benim gibi yeni başlayanların ulaşabileceği belgeleri artırmak, Debian'ın da rahat kullanıldığını gösteren örnekler yaratmak vs...

> Demek isteyip de diyemediğim şu ki, Star Wars' daki senato gibi bir
> oluşuma gerek yok ama en azından bir Jedi meclisine gerek var : )

Allah sonumuzu benzetmesin :)

S:E