Re: debian-tr hakkinda

Merhabalar,

> bu soyledikleriniz icin ben takimlasma (sanal kurumsallasma?)dan
> yanayim. yani gorev listesi , ozellikle sorumluluklarin
> isimlendirilmesi. bunun icin gonullu potansiyeli hisseden arkadaslarin
> ses vermesi guzel olabilir.

Takımlaşmanın (sanal kurumsallaşma) en zor kısmı organizasyon olsa
gerek. Bu sorunu çözmek için gerekirse, sourceforge kullanılabilir. Yada
ilk aşamada bir çekirdek grup, çalışmak isteyen insanlara görevler
verebilir. (Organizasyon sağlama konusunda başka bir sebeple benim
çalışmalarım olacak, eğer tamamlanırsa onları da size sunabilirim)

Ama eğer birşeyler yapılmak isteniyorsa, birilerine ne yapacağını
söyleyecek, genel gidişatı kontrol edecek bir gruba ihtiyaç var,
haftalık raporlar yayınlayıp, projeler oluşturup ve bunları takip etmek
için.

Çekirdek grup için de şöyle bir görevlendirme olabilir belki:

Proje önerileri toplayıcıları
Projeleri onaylama (gerçeklik, yapılabilirlik açısından) grubu
Projeleri adımlara bölüp, ilgililere dağıtma grubu
Genel organizasyon, iletişim görevlisi (haftalık raporlar için)

Bunlar şuanda ilk aklıma gelenler. Ancak bana öyle geliyor ki eğer
birşeyler yapmak istiyorsak, buna benzer bir grup kurmak gerçekten
gerekli. Bilemiyorum sizler neler düşünüyorsunuz?

> 2) t-gomlek ve benzeri konular: cok hevesli var mi bilemiyorum, ya da
> senlikte ne konusuldu. Ama Selcuk Bey'in uzayli temasi (evrensel isletim
> sistemi) + biraz Turki biseyler cok hos bir debian-tr logosu olabilir
> gibi gorunuyor. eger bu konuda bir sey yapilacak olursa ben seve seve
> katilirim.

Debian-tr' li t-gömlek (ilginç/güzel bir karşılık gerçekten) istiyorum!
Yani afedersiniz, olsa ne güzel olurdu demek istedim : )

> Ikincisi biraz zor gibi gorunse de, acaba Ubuntu'dan (ozgur yazilim
> temelli) dersler alip, debian-tr kendi ontanimli degerleriyle, masaustu
> amacli %100 Debian uyumlu, sanal bagimlilik paketleri, ya da daha guzeli
> bir kac guzel yukleme cd'si cikartabilir mi? Bu konunun piri Recai Bey
> gerci ama, sanirim en azindan deb paketi olusturmayi (ya da kurcalamayi)
> bilen bir cok arkadasimiz var listede. sadece bir fikir...

Bu konuda çalışmayı çok isterim. Eğer benden daha bilgili/deneyimli
ilgilenen arkadaşlarımız yoksa, bu işi yürütmek (organizasyon,
geliştime, takip etme) isterim.

> rahatsiz olan yoksa, liste daha kolay takip edilebiliyor.
> aslinda bu listenin (ya da bir listenin) kimsenin rahatsiz olmadigi,
> herkesin rahatca fikir beyan edebildigi bir ortam olmasinda yarar var
> sanirim.

Bence de e-posta listesi gerçekten ideal ortam.

> herkese kolay gelsin,
>
> sevgiler saygilar

saygılar,

Can Kavaklıoğlu