debian-tr hakkinda

selamlar,

konuyu kendi basligi altina alalim diyorum, ilmekci arkadaslarin
gozunden kacmasin.

On Mon, 2005-05-30 at 09:50 +0300, Serdar Aytekin wrote:
> [...]
> tabi.
>
> Evet her hafta konu bulunmasi cidden zor. Bu onerimi cok fazla
> detaylandirmadan uzerinde cok dusunmeden ortaya attim. Sayet kabul
> gorurse
> uzerinde konusur ve cercevesini belirleriz.
>
> Mesela e-mail clientlari (thunderbird, sylpheed, mutt, evolution)
> karsilastirmasi yazilimlari farkli acilardan (yine belirleyecegimiz
> kriterler
> cercevesinden) bakis ve degerlendirme yapilabilir. Daha sonra benzer
> sekilde
> cd-writer yazilimlari ele alinabilir gibi.

dedigim gibi, bence guzel olur. hatta sadece karsilastirma degil,
ayrintili degerlendirme yazilari da yararli olabilir, yazcak biri
bulunduktan sonra. Fakat karsilastirma yazilari bana biraz zor
gorunuyor. belki sizin orneginizden gidersek, uzun suredir saydiginiz
eposta istemcilerini kullanan arkadaslar toplanip, fikir alis verisinde
bulunabilir.

> [...]
> onayi
> ve bu konudaki gorusu alinarak) seminerler verilebilir. Mesela,
> Ankara'da olan arkadaslar Ankara'da, Istanbul'da olan arkadaslar
> Istanbul'da
> seminerler duzenleyebilir. Tabi Ankara ve Istanbul'u ornek olarak
> verdim.
> Buna yurdun tum illeri dahil edilebilir. Hatta yurtdisinda olan
> arkadaslarimiz
> da yurtdisinda bulunan yurtdaslarimiz ile birlikte etkinlikler
> duzenleyebilir.
> (Mesela yanilmiyorsam Alphan Bey yurtdisinda, Levent Yildirim Bey

seminer icin yeterince Turk vatandasi bulunabilir mi bilemem ama,
zaman zaman gorusme imkanimiz olan arkadaslarla yuzyuze gorusmek hos
olurdu, ozellikle Turkiye'deki arkadaslar bu kadar canimizi
cektiriyorken :)

bu da debian-tr adres defteri fikrini getiriyor akla, iletisim amacli.

> Sonuc olarak Bir nevi gezici seminer takimi kurulabilir.
>
> * Debian-tr belgelendirme ekibi olusturulabilir.
>
> * Yine her ilde duzenli bulusmalar ve toplantilar duzenlenebilir.
> Mesela boyle
> bir seyi Ankara'daki arkadaslarla yapmayi dusunuyoruz.
>
> * Yerellestirme calismalari zaten ayri bir konu.
>
> Su an hatirima gelenler bunlar ancak genel sonuc itibari ile seminer
> ve
> belgelendirme islerine agirlik verilmeli.

bu soyledikleriniz icin ben takimlasma (sanal kurumsallasma?)dan
yanayim. yani gorev listesi , ozellikle sorumluluklarin
isimlendirilmesi. bunun icin gonullu potansiyeli hisseden arkadaslarin
ses vermesi guzel olabilir.

eksik kalmasin diye bir iki mektupta gordugum konulari yazmakta yarar
var:

1) Ersin Bey, debian.org.tr adresi alimi olasiligindan bahsetmis.  bence
cok guzel bir umut.

2) t-gomlek ve benzeri konular: cok hevesli var mi bilemiyorum, ya da
senlikte ne konusuldu. Ama Selcuk Bey'in uzayli temasi (evrensel isletim
sistemi) + biraz Turki biseyler cok hos bir debian-tr logosu olabilir
gibi gorunuyor. eger bu konuda bir sey yapilacak olursa ben seve seve
katilirim.

3) Muhlis Bey, "mutevazi bantgenislikli" sunucu ve DVD onerisinde
bulunmus. eposta ve benzeri ihtiyaclar ileride zamani gelince olacaktir
umarim ama su anda acelesi yok gibi. Seminer disi, debian tabanli DVD ve
CD dagitma islemleri belki linuxcuyuz.biz'ci arkadaslarla iletisim ve
yardimlasma halinde yapilabilir.

Sanirim bir cok kisi boyle dusunuyordur, en onemli konu Debian'in
Turkiye'de yayginlastirilmasi. Bu da benim acimdan, yerellestirme,
"kolaylastirma" ve tanitim basliklari altinda toplanabilir.

Ikincisi biraz zor gibi gorunse de, acaba Ubuntu'dan (ozgur yazilim
temelli) dersler alip, debian-tr kendi ontanimli degerleriyle, masaustu
amacli %100 Debian uyumlu, sanal bagimlilik paketleri, ya da daha guzeli
bir kac guzel yukleme cd'si cikartabilir mi? Bu konunun piri Recai Bey
gerci ama, sanirim en azindan deb paketi olusturmayi (ya da kurcalamayi)
bilen bir cok arkadasimiz var listede. sadece bir fikir...

> Konu hakkinda gorus belirtmek isteyen olursa farkli bir konu basligi
> etrafinda konuyu ele alabiliriz. Ya da dilerseniz yine Debian-tr
> altinda
> bir form alani olusturup goruslerin oraya aktarilmasini
> saglayabiliriz.

rahatsiz olan yoksa, liste daha kolay takip edilebiliyor.
aslinda bu listenin (ya da bir listenin) kimsenin rahatsiz olmadigi,
herkesin rahatca fikir beyan edebildigi bir ortam olmasinda yarar var
sanirim.

herkese kolay gelsin,

sevgiler saygilar

--