Re: Debian kurulumu ve Sarge

Koray Bey'in yazdığı tam da bu işi yapıyor zaten :

bunun için *apt-proxy* kullanabilirsiniz.
paketleri bir makineye indirip daha sonra apt-proxy ile bu makineyi yerel bir yansı gibi kullanabilirsiniz, tekrar tekrar paket indirmenize gerek kalmaz yani.
yapmanız gereken diğer makinelere yansı adresi olarak bu makinenin adresini vermek olacaktır.

Örneğin apt-proxy kurulu olan makinenin adı *euler* olsun.

Kaynak makinede:

apt-get install apt-proxy deyip

daha sonra hedef makinelerde /etc/apt/sources.list dosyasını yine Koray Bey'in belirttiği gibi düzenlemelisiniz :

deb http://euler:9999/debian  sid main contrib non-free
deb http://euler:9999/non-US sid/non-US main contrib non-free

Not : CC yaptığınız kişiler hali hazırda bu listeye üyeler bildiğim kadarıyla ve aynı maili birden fazla almaktan hoşlanmayabilirler..

Serdar Karacay yazmış:
Merhaba Debian'cılar derdimi anlatamadım galiba yerel agımızda Debian kurulu ben paketlerin Debian ftpden kurulmasını beklememek için ve kendimizde yansı yaratmak için bu yansı yerel agda 100 mbitle çalışıyor mu bu diger bi soru. Yerel agımızda yansı kurarak okulumuza yaymak istiyoruz bu yerel agdan daha hızlı kurulur az zamanda Debian kurulumu yaparız. İlk önce dedigim kendi arkadaşımın agını kullanarak yani iki bilgisayar arasında debian nasıl kurulur bunu ögrenmek yani ev agında debian ftp gibi nasıl kurulur.
Teşekkürler...

Saygılarımla

--
M. Çağatay Tengiz