Re: [apt] geen updates

On Mon, 12 Oct 2015 23:29:16 +0200
Paul van der Vlis <paul@vandervlis.nl> wrote:

> Volgens mij hoef je niet bang te zijn voor ellende bij het handmatig
> updaten van packages met apt. Dat kun je hebben bij dpkg, maar bij apt
> gaat dat eigenlijk altijd goed. Dat installeert die "dependency hell"
> keurig voor je, en vraagt eerst nog even om toestemming als zoiets er
> is.

Je gaat voorbij aan het feit dat de hut ergens corrupt is geraakt.

> Ik denk dat als je packages weer up-to-date zijn, er ook weer
> geupdated wordt met "apt-get dist-upgrade" ("apt-get upgrade" is
> zelden zinnig).

Ik denk nou juist dat dat niet gaat werken. Als het niet corrupt zou
zijn zou een simpele update ook moeten werken. Ik ga niet
experimenteren met een corrupte database op een paar servers in
productie. Ik besteed liever tijd aan een update. Het zij maar zo...

--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/