Re: [apt] geen updates

On Tue, 06 Oct 2015 16:27:01 +0200
Paul van der Vlis <paul@vandervlis.nl> wrote:

> Wat zegt hij met "apt-get dist-upgrade" ?

Zelfde. De "normale" riedels heb ik allang doorlopen. En als ik een
versie van de kernel installeer die hij via de updates gekregen zou
moeten hebben:

apt-get install pve-kernel-<laatste-versie>

dan vindt-ie 'm ook gewoon. De opgehaalde package files kloppen dus
gewoon.

> Dat is wat ik altijd gebruik. Bij "upgrade" doet hij volgens mij
> alleen de simpele dingen waarvoor geen dependencies nodig zijn.
>
> "apt-get upgrade" doe ik normaal bij een upgrade naar een volgende
> versie, dus als ik sources.list gewijzigd heb.
> Dan upgrade hij eerst ongeveer de helft van de packages. Dat maakt het
> geheel overzichtelijker vind ik.

Het is alsof-ie het ergens cachet of dat-ie het ergens anders aan
relateert. Geen idee waar en een "strace -f" laat ook niets zien. Het
is dan wel oldstable, maar hij loopt twee jaar achter of zo. Het maffe
is dat ik er nog een stel heb en die gaan als de brandweer. Zelfde
distro, van eenzelfde image geinstalleerd.

Schiet mij maar lek.

R.

--
richard lucassen