Re: [apt] geen updates

Op 06-10-15 om 14:11 schreef Richard Lucassen:
> [...]
> Packages Hit http://security.debian.org wheezy/updates/contrib amd64
> Translation-en_US Ign http://download.proxmox.com
> wheezy/pve-no-subscription Translation-en Hit
> http://security.debian.org wheezy/updates/contrib Translation-en Hit
> http://security.debian.org wheezy/updates/main Translation-en Reading
> package lists... Done
>
> # apt-get upgrade
> Reading package lists... Done
> Building dependency tree
> Reading state information... Done
> 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.

Wat zegt hij met "apt-get dist-upgrade" ?

Dat is wat ik altijd gebruik. Bij "upgrade" doet hij volgens mij alleen
de simpele dingen waarvoor geen dependencies nodig zijn.

"apt-get upgrade" doe ik normaal bij een upgrade naar een volgende
versie, dus als ik sources.list gewijzigd heb.
Dan upgrade hij eerst ongeveer de helft van de packages. Dat maakt het
geheel overzichtelijker vind ik.