RE: Nieuwe Wheezy-installatie

> Date: Tue, 17 May 2011 18:26:36 +0200
> From: shiems146@kpnplanet.nl
> To: debian-user-dutch@lists.debian.org
> Subject: Re: Nieuwe Wheezy-installatie

> Ondertussen heb ik een idee waar het waarschijnlijk mee te maken heeft.
> In Wheezy en Sid is iets veranderd in udev; onder andere is in de root
> een nieuwe directory /run toegevoegd.
> Door een bug in udev verlies je in X het contact met toetsenbord en
> muis.
> Dit is, zo zag ik eens ergens, te verhelpen door /run te verwijderen.
> Maar op een gegeven moment kreeg ook dit weer kwalijke gevolgen.
> [...]

Op dit moment gebruik ik sid. Een tijdje terug had ik ook problemen met de installatie van sid op een laptop (fresh install). Ik heb opgestart van een live cd, heb mijn hdd gemount. Het mounten lukte niet (waarom weet ik niet meer juist). De oplossing was om boot optie aan te passen van single user mode (hdd laten mounten als rw) en /run verwijderen. Derna werkte toetsenbord en muis weer. De laptop doet het nog steeds zeer goed.