Re: Nieuwe Wheezy-installatie

Paul van der Vlis schrijft:
> Als ik van Squeeze naar Wheezy zou willen gaan, dan zou ik helemaal
> geen iso downloaden maar alleen /etc/apt/sources.list wijzigen.
>
> Daarna kun je met apt-get update en apt-get dist-upgrade gewoon naar
> Wheezy upgraden.
>
> Of begrijp ik iets niet goed?

Op die manier heb ik het geprobeerd. Wanneer ik in Wheezy dan de desktop
of windowmanager afsluit, dan wordt het beeldscherm uitgeschakeld, in
plaats van zoals anders weer in de console terecht te komen; er is
helemaal geen signaal meer. Zowel met kernel 2.6.38 als 2.6.32. En dus
met alle DE's en WM's.

Het blijkt te maken te hebben met een aantal applicaties waarvan de
naam met gir1.0 begint. In Wheezy bestaan die niet meer; daar is het
gir1.2.
Maar als ik gir1.0-glib2-2.0 door gir1.2-glib2-2.0 vervang,
gir1.0-gstreamer-1.0 door gir1.2-gstreamer-1.0, en zo nog een stuk of
vier, dan ontstaat dat probleem met de wegvallende monitor.

Maar als ik de gir1.0-applicaties laat staan, dan ontstaat grote
dependency-problemen; onder andere ben ik dan Gimp kwijt.

Aangezien mijn huidige Squeeze al is geïnstalleerd ten tijde van Sarge,
en sindsdien vele upgrades heeft gekend, leek het me een goed idee om
eens een 'frisse' installatie van Wheezy te doen.
Testing is trouwens wat ik normaal gebruik, en als het eens nodig mocht
zijn kan ik dan terugvallen op Stable.