Re: Fatclient via netboot setup

Jaap van Wingerde schreef:

> En dan denk ík zo dat ze het systeem door middel van OS-versie
> aangepaste scripts misschien wel aan de verschillende OS'en en
> -versies aangepast hebben. Maar misschien heb je wel gelijk.

Ik kan niet helemaal inschatten wat het doet, maar een helemaal schoon
image trekt me wel.

> Voor mijn servertje en drie computers lijkt bcfg2 teveel van het
> goede.

> Moeten je werkplekken dan niet precies dezelfde hardware en
> configuratie hebben?

Nee, dat soort dingen kan Linux automagisch doen mits de hardware
ondersteund wordt. Denk ook aan live-CD's die dat immers ook kunnen.

> De kracht van bcfg2 schijnt te zijn dat je door
> middel van scripts maatoplossingen kunt maken.

Het lijkt me vooral iets voor heel grote organisaties met veel
verschillende OS-en met verschillende configuraties.