Re: Fatclient via netboot setup

Huub Reuver schreef:

> Ik heb zelf het LTSP project ook niet gebruikt, maar als bovenstaande
> klopt heeft het LTSP-project compleet gefaald.
>
> Het LTSP-project is gestart om een minimale client te kunnen starten.
> Dat betekent X, dat betekent een xdm-vervanger om een broadcast of
> query te starten. Dan nog wat programma's om lokaal geluid en opslag
> te kunnen gebruiken en that's it.
>
> Als je bij LTSP de display manager vervangt zou je niets meer moeten
> kunnen. Tenslotte heb je lokaal geen programma's (shells en vi zijn
> overbodig binnen een LTSP concept).

Tenzij je wel programma's gaat installeren, dat schijnt te kunnen.

> Grof gezegd ben heeft het project dan gefaald. Iets milder: dan heb je
> het doel van een "light" X-client gemist.

Ik wou immers ook geen light X-client.

> Natuurlijk kun je testen of ik gelijk heb, maar ik gok dat het LTSP
> project niet het startpunt is waar Paul wil beginnen. Met name:
> het zou het niet moeten zijn.

Het is wat raar dat je een thin-client-systeem oplossing gebruikt om een
fat-client te maken. Maar waarom niet.

Overigens heb ik het idee dat ik bezig ben met dingen die niemand anders
zo doet, en dat is niet altijd handig. Daarom ben ik ook wat aan het
kijken naar fat-clients die je automatisch installeert op de locale
harddisk via netboot. Dat schijnt namelijk wel door anderen te worden
gebruikt.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--