Fatclient via netboot setup

Hallo,

Kent er hier iemand een setup voor een fatclient via netboot?

Ik denk aan een systeem waarbij de clients geen harddisks hoeven te
hebben, maar booten via netboot en dan chrooten via NFS naar een
directory op de server. Alle clients zijn dan dus identiek qua software
en dus voor mij eenvoudig te onderhouden.

Maar het lijkt me dat niet alles gedeeld kan worden, dus enig denkwerk
is wel nodig (denk b.v. aan logfiles en udev).

Achtergrond: ik werk al jaren met thinclients en ken de beperkingen en
voordelen. Ik ben nu aan het experimenteren met fatclients en een
gedeelde /home via NFS, maar zie op tegen al dat installeren en onderhouden.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/