Re: Fatclient via netboot setup

On Wed, Sep 16, 2009 at 02:14:27PM +0200, Wouter Verhelst wrote:

> OK.

> Ja.
>
> [...]
>
> Niet per sé.
>
> Met het 'ltsp-build-client' script kan je zelf een image bouwen dat je
> dan via NBD exporteert naar de clients. Het is inderdaad zo dat LTSP
> _standaard_ alles op de server draait, maar VZIW kan je perfect kiezen
> welke pakketten je op de client installeert. Als je nu een 'gewone' gdm
> oid installeert (ipv ldm, de 'ltsp desktop manager), dan lijkt me dat je
> gemakkelijk alles lokaal kunt draaien. Toch?

> [...]

Ik heb zelf het LTSP project ook niet gebruikt, maar als bovenstaande
klopt heeft het LTSP-project compleet gefaald.

Het LTSP-project is gestart om een minimale client te kunnen starten.
Dat betekent X, dat betekent een xdm-vervanger om een broadcast of
query te starten. Dan nog wat programma's om lokaal geluid en opslag
te kunnen gebruiken en that's it.

Als je bij LTSP de display manager vervangt zou je niets meer moeten
kunnen. Tenslotte heb je lokaal geen programma's (shells en vi zijn
overbodig binnen een LTSP concept).

Grof gezegd ben heeft het project dan gefaald. Iets milder: dan heb je
het doel van een "light" X-client gemist.

Natuurlijk kun je testen of ik gelijk heb, maar ik gok dat het LTSP
project niet het startpunt is waar Paul wil beginnen. Met name:
het zou het niet moeten zijn.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver