Re: Accedir a les fotos d'una càmara des d'un portàtilperò no des de l'altre

Al 13/04/11 20:08, En/na Ferran Jorba ha escrit:
Hola Sergi,

[...]
una versió més recent del kernel ho podria solucionar?  Què fa que un
hardware antic, tant el teu com el dels meus fills, no permeti funcionar
un protocol de transferència de fitxers?

La meva hipotesis té a  veure amb la latència dels ports USB i les
diferencies d'implementació del USB 1.1 i el USB 2.0 . A la meva dóna li
passa una cosa curiosa. Nosaltres tenim un disc de xarxa NAS que el té
mapejat en una unitat de xarxa. si de la càmera (amnb PTP) copia directe
al NAS les imatges es corrompen. Si copia a l'escriptori i d'allí al NAS
tot correcte. El problema de la seva màquina, és un portàtil antic que
no té ports 2.0. La màquina dels teus fills té ports USB2.0?
Un `lsusb -t` t'ajudarà a averiguar-ho: al final de cada entrada et diu
a quina velocitat. Si la camera esta en 12M (12Mb/s), és que és 1.1, si
esta en 480M (480Mb/s) vol dir que en 2.0.
Abans de sortir de casa aquest matí he llegit el teu missatge i he mirat la
sortida del lsub, i sorpresa, aquest portàtil té 4 ports USB 1.1 i 1 de 2.0,
i probablement les proves jo les estava fent amb els ports 1.1.  Per tant, ,
tatxan tatxan.., aquest vespre faré la prova i podrem verificar la teva
hipòtesi, ben raonable, d'altra banda.

Una estona de suspens...
Pse, pse...  Ja tinc localitzat el port USB 2.0 del portàtil.  Quan hi endollo
un llàpis USB, tinc aquesta sortida:

  $ lsusb -t
  /:  Bus 04.Port 1: Dev 1, Class=root_hub, Driver=uhci_hcd/2p, 12M
  /:  Bus 03.Port 1: Dev 1, Class=root_hub, Driver=uhci_hcd/2p, 12M
      |__ Port 1: Dev 3, If 0, Class=HID, Driver=usbhid, 1.5M
  /:  Bus 02.Port 1: Dev 1, Class=root_hub, Driver=uhci_hcd/2p, 12M
  /:  Bus 01.Port 1: Dev 1, Class=root_hub, Driver=ehci_hcd/6p, 480M
      |__ Port 6: Dev 8, If 0, Class=hub, Driver=hub/1p, 480M
          |__ Port 1: Dev 9, If 0, Class=stor., Driver=usb-storage, 480M

Però amb la càmera, sembla que no sàpiga quin driver utilitzar, potser perquè la
càmera no se li presenta com a storage, o alguna altra cosa:

  $ lsusb -t
  1-6:1.0: No such file or directory
[...]
      |__ Port 6: Dev 10, If 0, Class=still, Driver=, 480M

Tens alguna altra proposta per continuar progressant?

Gràcies,

Ferran

Te l'esta identificat com a classe still, es a dir still Image, com si fos un escaner.
Pots passar-me 6 captures (qui diu captures diu cutre&paste)?
necessitaria el `lsusb` i el `lsusb -t` i el `lsusb -v -s bus:dev`dels 2 ordenadors tant del que si que funciona com del que no amb la camera conectada es clar.

El lsusb -s té 2 paràmetres que son el bus i el device que et dona el lsubs. en el cas concret que m'has passat abans seria un lsusb -s 01:1