Re: Accedir a les fotos d'una càmara des d'un portàtilperò no des de l'altre

Al 12/04/11 22:30, En/na Ferran Jorba ha escrit:
Hola Sergi,

Veig que la càmera te la detecta com a PTP
(http://en.wikipedia.org/wiki/Picture_Transfer_Protocol) pots mirar de
configurar-la com a MassStorage? Jo tinc un MP4 que funciona en tots 2
protocols en en MTP (Multimedia Transfer Protocol) no em va del tot
correctament en un pc antic, pero en canvi com a MassStorage (es a dir
com a disc) funciona perfectament a tot arreu.

Doncs ho mirarem aquesta tarda quan arribi a casa; m'hauran d'ajudar els
meus fills, que les càmeres són seves i jo ni en tinc cap ni sé gaire com
funcionen, però la teva pista pinta bé, perquè justament es tracta d'un
portàtil antic.
Em temo molt que aquesta càmera, com la de la teva dona, tampoc no permet el
MassStorage que menciones:

  http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/j/finepix_jx200/

He mirat i remirat el (petit) manual i les (poques) opcions que dóna la màquina,
i no hi ha manera, no es menciona i no existeix.
Una llàstima.
La següent pregunta òbvia és: com s'ho fa el maligne en el mateix hardware?  O
una versió més recent del kernel ho podria solucionar?  Què fa que un hardware
antic, tant el teu com el dels meus fills, no permeti funcionar un protocol de
transferència de fitxers?

La meva hipotesis té a veure amb la latència dels ports USB i les diferencies d'implementació del USB 1.1 i el USB 2.0 . A la meva dóna li passa una cosa curiosa. Nosaltres tenim un disc de xarxa NAS que el té mapejat en una unitat de xarxa. si de la càmera (amnb PTP) copia directe al NAS les imatges es corrompen. Si copia a l'escriptori i d'allí al NAS tot correcte. El problema de la seva màquina, és un portàtil antic que no té ports 2.0. La màquina dels teus fills té ports USB2.0? Un `lsusb -t` t'ajudarà a averiguar-ho: al final de cada entrada et diu a quina velocitat. Si la camera esta en 12M (12Mb/s), és que és 1.1, si esta en 480M (480Mb/s) vol dir que en 2.0. Si en la llista tots els root_hub et surten 12M, vol dir que la màquina no disposa de 2.0. Si t'en surt algun pero no es on tens la càmera intenta conectar-la allí.

Recorda que només és una hipòtesis meva, mai m'he aturat a averiguar exactament perquè li falla ja que vam trobar el pedaç de fer-ho via l'escriptori.

Jo en el meu portàtil diria que tot es 2.0 per tant no puc provar-ho en un entorn 1.1

Ja diras quelcom!
Gràcies un cop més,
De res, si no volgués ajudar als altres no sería a la llista.
Ferran

Sergi