Accedir a les fotos d'una càmara des d'un portàtilperò no des de l'altre

Bona tarda,

a veure si algú se li acudeix una explicació i/o solució a aquest misteri.

A casa els dos portàtils, tant el de la meva dona com el dels nens, tenen en
principi configuracions pràcticament idèntiques: Debian Squeeze amb LXDE i ben
poques aplicacions: navegador, openoffice, i alguns divertimentos, com tots els
paquets de xscreensaver, i algun altre accessori, però bàsicament són dos
portàtils clavats pel que fa al software.  És més, en tots dos les
instal·lacions de Squeeze són netes, no upgrades des de Lenny.

Doncs bé, amb el de la meva dona (un Dell de menys d'un any) no hi ha cap
problema en endollar el cable USB d'una càmara digital i automàticament el
sistema ofereix obrir el gestor de fitxers (el PCManFM del LXDE) on hi surt una
adreça [gphoto2][usb...] amb el que es veuen i es poden transferir les fotos al
disc dur.  Però amb l'altra (l'Acer dels nens) no hi ha manera, no el reconeix.
 Automunta perfectament llàpissos USB amb vfat, però no càmares digitals.  Els
he posat un al costat de l'altra i he anat repassant grups (p. ex., he afegit
els usuaris locals del portàtil dels nens al grup fuse, que no hi eren) i
paquets.  He mirat de posar els mateixos paquest referits a gphoto2, fuse, però
sense èxit.  Aquest portàtil té un XP que llegeix perfectament la càmara, i els
ports USB funcionen perfectament amb dispositius USB variats (llàpissos,
imperssores, etc.).

Estic ben perdut, i accepto idees.  La preferència per Debian a ca meva encara
no perilla, però no deixar cap flanc obert...

Ferran