Re: xorg + nvidia (el no va mes en sadisme)

El Wed, 05 Oct 2011 11:41:52 +0200
cubells <vicent@vcubells.net> va dir:

> No cal compilar. Instal·la el firmware i crec que es carrega el gallium.

A veure si m'aclaro:

Per nouveau 3D i el gallium aquest hauria de fer servir el driver nvfx (per tarjetes des de nv30 a nv40, la meva es una nv31 GeForce FX 5600).

Se suposa que aquests drivers venen empaquetats amb el mesa 7.11 (que és el que teoriacament tinc perque ho diu:
[root@niebla~]# glxinfo | grep OpenGL
OpenGL vendor string: Mesa Project
OpenGL renderer string: Software Rasterizer
OpenGL version string: 2.1 Mesa 7.11
OpenGL shading language version string: 1.20
OpenGL extensions:

Tot això estaria ficat a: nouveau_dri.so i el seu path és:
/usr/lib/i386-linux-gnu/dri/nouveau_dri.so

Però el howto de gallium diu que no hauria de estar a /usr/lib/dri, que hauria de declarar-la a la variable

LIBGL_DRIVERS_PATH

L'he declarada a /etc/environment:
LIBGL_DRIVERS_PATH=/usr/lib/i386-linux-gnu/dri/nouveau_dri.so

sembla que alguna cosa ha millorat:
el glxgear, per exemple:
hubble@niebla:~$ glxgears
722 frames in 5.1 seconds = 140.992 FPS
720 frames in 5.0 seconds = 143.512 FPS
680 frames in 5.1 seconds = 133.037 FPS
600 frames in 5.0 seconds = 119.667 FPS
700 frames in 5.0 seconds = 139.347 FPS

però l'stellarium encara s'arrosega, a 0.9 FPS

glxinfo | grep OpenGL
OpenGL vendor string: Mesa Project
OpenGL renderer string: Software Rasterizer
OpenGL version string: 1.4 (2.1 Mesa 7.11)
OpenGL extensions:

el gallium no surt per enlloc.

Serà cosa del kernel?

hubble@niebla:~$ uname -r